Dienstag, 20. März 2012

Blat de tort



Acest blat il folosesc cel mai des pentru torturile mele. L-am luat de pe blogul Lissei.
 Ea este cea care m-a inspirat in aceasta pasiune, care m-a incurajat si careia ii datorez tot respectul.
 Multumesc din suflet scumpa Lissa pentru tot!

        Pentru o tava rotunda de 26cm
                   una patrata de 24/24
                   o tava printesa
                   tava minge de fotbal
        
                   6 oua
                   6 lg apa rece
                   240 g zahar
                   240 g faina

Se separa ouale, albusul se mixeaza bine impreuna cu apa.
Incet se adauga zaharul, apoi pe rand galbenusurile.
La urma adaugam faina data prin sita, dreptat. Incorporam totul incet cu o lingura de lemn.
Compozitia se toarna intr-o forma pe care am preparat-o astfel: fundul ei se unge cu unt si peste el punem foaie de copt. O montam si marginile formei le ungem si pe ele cu unt si tapetam cu faina.
Se coace la 170 Grade cca. 20-25 minute, se face proba cu scobitoarea.
Acest blat este deschis la culoare

daca vrem sa fie inchis, scoatem din cantitatea de faina 1-2 linguri de faina si inlocuim cu 1-2 linguri de cacao.
Pentru a face interiorul unui tort in doua culori coacem doua blaturi, unul deschis si unul inchis de aceeasi marime.
Apoi taiem blatul in "fellii" si din ele decupam o marime dorita din mijloc, daca este un blat mare (26cm, 28cm,etc...) putem decupa chiar de mai multe ori.
Punem intr-un cerc de prajitura, sau in tava in care am copt, primul blat mare si la mijloc cel mic de cealalta culoare.
Acoperim cu crema
si acum punem blatul inchis mare prima oara si pe cel mic deschis la mijloc
punem din nou crema. Astfel alternam tot tortul. Dupa aceea il acoperim cum dorim.





       

5 Kommentare:

  1. Roswitha draga eu iti multumesc si nici nu sti cat mi se umple sufletul de bucurie si multumire cand cineva imi spune ca i-am fost de ajutor,ca i-am dat un mic impuls spre pasiunea asta.
    Te felicit si mult succes cu blogul,te imbratisez.

    AntwortenLöschen
  2. Mii de multumiri, scumpa Lissa esti o dulce.

    AntwortenLöschen
  3. O IDEE INTERESANTA AM S_O APLIC SI EU CIND VOI AVEA CURAJUL SA FAC UN TORT.MULTUMESC,TORINA.

    AntwortenLöschen
  4. felicitari ptr minunatele creatii
    si pe mine m a inspirat lissa f mult ador retetele ei.... dar la finetea cu care lucrezi pasta de zahar ai intrecut o felicitari te urmaresc cu mult drag

    AntwortenLöschen